September 2017

Kommande aktiviteter

Inga aktiviteter

Bladlus

Trädgårdsföreningen i Jämtland bildades redan år 1894 och är en del av Riksförbundet Svensk Trädgård.

Trädgårdsföreningen är en ideell förening, religiöst och politiskt obunden. Syftet med föreningen är, för att citera stadgarna, ”...att verka för trädgårdskulturen inom Jämtland.”

Föreningen är, trots sin höga ålder, en högst vital och livskraftig organisation där livslusten spirar och växer. Intresset för trädgård och odling lever och frodas, och har dessutom ökat markant på senare år. Vår förening har idag drygt 400 medlemmar, allt från rena noviser till kunniga experter med mångårig erfarenhet. Alla är lika välkomna och värdefulla. Varje enskild individ har något att tillföra - vare sig man har fönsterbräda, balkong eller en mer avancerad anläggning som odlingsområde.
Vi försöker att ägna oss åt, och väcka intresse för, alla olika aspekter av odling - både nytto- och prydnadsväxter - även om det senare idag upptar det största utrymmet i både de flesta trädgårdar och i våra programpunkter.